”berättar med glimten i ögat”

Ja, här är avdelningen skryt igen.

Eller får jag säga att jag bara blir väldigt, väldigt glad när en sådan här recension kommer.

Det handlar alltså om BTJ-recensionen av Hannes hjärta Jenny, som kommer ut på Idus förlag just nu, i dag, och som lektören (och litteraturvetaren) Helene Ehriander har läst och tycker är bra!

Jag får inte återge hela recensionen här, men några meningar vill jag förstås dela med mig av.

”Hannes hjärta Jenny är en varm relationsroman där huvudpersonen Hannes, som går i femman, själv berättar om hur han blir kär i Jenny och känner något nytt och överrumplande som han inte riktigt kan sätta ord på. /…/ Sofia Hedman /…/berättar med glimten i ögat om hur det är att vara elva år och att hamna i ett okontrollerbart känslokaos. Hon lyckas dessutom balansera språkligt så att Hannes berättarröst blir trovärdig. Skolmiljön är träffsäkert skildrad …”

Helen Ehriander gillar dessutom omslaget, som hon tycker både är snyggt och lockande.

Vad säger man? Jo, Tack Idus förlag som ville ge ut boken!

Nu väntar jag bara på att jag ska få några ex själv också.

hjarta400

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

