Snart kommer Rött hjärta Svart hjärta

De senaste kvällarna har jag gått igenom manuset till Rött Hjärta Svart Hjärta ett antal gånger. Jag har rensat bort onödiga ord, skrivit till nya nödvändiga ord, ändrat i formuleringar och rättat stavfel.

Konstigt att man hittar nya saker att pilla med varenda gång! Men förr eller senare ska allt förhoppningsvis vara klart och felfritt. Som jag trodde att Kära dagbok var. Men när boken väl var tryckt, fanns ett par korrfel trots allt …

Det är ju väldigt irriterande. Men jag får nog erkänna att jag inte läst så väldigt många böcker (det gäller såväl romaner som doktorsavhandlingar) helt utan fel.

Kontraktet med Idus förlag är undertecknat och redaktören har börjat sätta boken. Utgivningsdatum är inte helt klart, och än kan det hända att berättelsen om Hannes och hans kärleksproblem får en annan titel. Men någon gång i vår ska boken i alla fall komma från tryckeriet!

Leave a comment

Filed under Om att skriva

Leave a Reply

