Recension av kära dagbok!

Skärmavbild 2015-11-02 kl. 18.10.18Barometern har recenserat  Kära dagbok (jag hatar dig) (se under nyheter) och recensenten Camilla Carnmo skrev bland annat: ”Sofia Hedman har en fin ton i boken. Vardagen, tankarna och känslorna känns verkliga och smärtan är på riktigt.”

Nu kom en recension från BTJ, alltså Bibliotekstjänst. Den ligger till grund för om biblioteken väljer att köpa in eller inte. Jag hoppas att de väljer att köpa in …

Elisabeth Frank (BTJ) skriver bland annat: ”Dagboken tycks bli den vän hon inte har och som hon kan anförtro allt sitt hat, sin bottenlösa sorg men så småningom också en spirande vänskap /…/ Enligt författaren var det dikterna [Tammis dikter ] som satte igång den process som nu resulterat i denna mycket finstämda, angelägna och läsvärda bok som berör ett utanförskap som kan finnas mitt bland oss alla. Läs boken!”

Ja, jag hoppas att många vill läsa Kära dagbok (jag hatar dig)

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

