Skriva skriva skriva

Nästan alltid har jag någon berättelse i huvudet. Det är inte alltid jag är beredd att skriva den. Jag kanske inte har tid. Den kanske vill mogna lite mer. Jag kanske håller på med något annat.

Just nu. Just nu har jag inget särskilt i huvudet. Utom att jag nog ska skriva om dystopin som jag jobbade med på Linnéuniversitetets Kreativt skrivandekurs. Och att jag kanske ska skriva om romanen som jag jobbade med på en annan av Linnéuniversitetets skrivandekurser.

Och så har jag kanske ett par andra idéer i huvudet.

När jag skriver, behöver jag skriva på. Jag har ofta bråttom att bli färdig. Och det känns som en nästan oöverstiglig svårighet att bara vara i början på en berättelse. Så mycket kvar att skriva. Och hur ska man egentligen få ihop så mycket text att berättelsen inte bara blir en idé, utan en verklig berättelse.

Då är det ganska skönt att kunna skriva ett bilderboksmanus. Där är tanketiden innan jag kan börja lite kortare, ibland bara någon vecka ibland bara någon dag. Så kan jag börja, och så kan jag skriva, låta ligga, läsa om, fila lite, skriva om lite, och få klart.

Alla bilderboksmanus blir inte utgivna. Men det känns bra att få skriva dem. Jag känner mig liksom lite kreativ och inte bara frustrerad över att jag aldrig kommer igång med de där stora, långa projekten.

Och två nya är faktiskt på gång.

Så nu kanske jag kan ta itu med de där andra, lite större projekten.

Eller sen.

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

